pengalaman mengandung anak pertama


Sama2 masih awam yah kita. Suami juga baru sebulan bercuti jadi saya lebih tertumpu untuk menghabiskan masa dengan beraktiviti bersama suami.


Mengandung Kali Ni Rasa Penat Mengah Hanis Zalikha Dedah Pengalaman Hamil Anak Kedua Media Hiburan

Anak pertama baru 11 bulan lebih tapi saya sudah mengandung 2bulan anak pertama saya czer.

. Tapi aku rasa pregnancy itu is pretty rough to me. Berbalik kepada pengalaman mengandung. Alhamdulillah untuk pengalaman pertama.

Niken Anjani Mama dari Anaia Alodie Adimaz ini merasakan pengalaman berharga dari proses melahirkan anak pertamanya itu. Bila bangun je dah ada dekat wad. Tapi lepas je jahit tu rasa mengantuk sangat dan Ika pun tertidur lama.

PENGALAMAN MELAHIRKAN Saya ceritakan ringkas sahajala ye secara kronologi. Rasa deg-degan haru dan bersemangat seolah campur aduk menyambut kelahiran sang Bayi. Ya Allah tak dapat tidur hingga ke pagi.

Sedangkan lisa tengah mengandung 6 bulan. Setelah sama-sama bersedia untuk dapatkan anak. Fasa kehamilan yang saya alami agak teruk kerana mengalami mabuk teruk sehingga bulan ke 3 kehamilan.

Katanya macam tak mengandung je rasa. Pengalaman Mengandung Anak Pertama Assalamualaikum. Kebetulan saya hamilnya ga terlalu rewel nie bun muntah jg biasa cuma nafsu makan jd.

Mengikut pengalaman mengandung anak pertama kami dahulu berikut adalah apa yang perlu anda lakukan sebaik sahaja mengetahui bahawa anda mengandung. Nurse datang cek dan minta pergi toilet untuk kencing. Di tempat tidur cuma bisa bolak balik badan ke kanan dan ke kiri.

Doctor pon ada sekali. Segera pergi ke klinik untuk membuat buku mengandung. Maklum anak pertama ys bund hehehe.

Pasangan selebriti Arie Kriting dan Indah Permatasari baru saja mengumumkan kehamilan anak pertamanya yang masuk usia 22 mingguariekriting indahpermatasar. Anak pertama baru 11 bulan lebih tapi saya sudah. Memang senang lahirkan ayra.

Saya disahkan mengandung selepas 3 bulan diijabkabulkan. Dalam jam 700 pagi segalanya terjawap Mamayanie saja je test kehamilan pagi itu. Maklumlah pengalaman pertama jadi tentulah kita ternanti-nanti dan tertanya-tanya bagaimana proses mengandung dan bersalin tu.

Kabar bahagia ini awalnya diungkapkan oleh Umi Kalsum ibunda Ayu Ting Ting beberapa waktu yang lalu saat Ramadan 2022. Doctor suruh push. Alhamdulillah Nina telah selamat melahirkan anak pertamasulung pada 31 Julai 2019 yang lalu bersamaan dengan bulan yang sama hari jadi Nina.

I dont know about others. Jadi aku pun redha dengan ketentuan rezeki. Dah lama dah aku beranak actually.

Masa tu nak makan apa pun tak boleh. Pengalaman yang tak pernah terlupakan adalah ketika suami menempelkan kepalanya ke perutku dan saat itu bayi kami menendang dengan kuat. Push aku pon push latp tak keluarsusahnya rasa sbb anak 1st kanbelum ada pengalaman.

Akhirnya kepala nya keluar sedikit dan bu bidsn nya langsung merobek cairan ketuban saya akhirnya pecah. Rasanya lega hilang smua rasa sakit. Akhirnya kepala baby saya keluar dan ditarik saat dtarik itu lega bsnget bund.

Akhirnya bilang ke ibu mertua. Terpaksa buat blog barublog lama dah lama xbukak2 so dah xingat passwrd. Doctor suruh laki aku tampung badan aku dari belakang.

Tarikh keramat buat Mamayanie iaitu 11112017 menjadi satu sejarah dalam hidup. Pengalaman Mengandung Anak Pertama October 3 2016 by EditorFs Cerita ni berdasarkan pengalaman aku sendiriberlaku masa tahun 2013. Nurse panggil bidan2 yang lain siap sedia nak sambut kelahiran baby aku ni.

Saya juga lagi hamil anak pertama nie. Pada usia kandungan pertama 6 bulan perut lisa masih tak nampak lagi dan ada yang mengorat sebab ingat lisa masih single ketika itu. Trimester pertama kulalui dengan rasa tidak enak karena perutku meregang menjadi besar.

Pengalaman di trimester pertama bulan pertama hingga ketiga. Ada kah pengalaman yg. Mamayanie dah lama nak kongsikan pengalaman disahkan mengandung buat pertama kali dan perasaan yang Mamayanie rasa ketika itu.

Kerap tapi tak menentu. Badan jadi letih dan lesu. Apa yang masih saya ingat.

Anda juga akan mula mendapat tarikh temu janji untuk pemeriksaan setiap bulan. Selang 15 bulan semenjak pernikahan saya diberi anugerah yang luar biasa dua garis merah di testpack. Saya pun menangis bahagia tidak percaya karena Allah telah mempercayai kami secepat ini.

Sempat berskytrex di Shah Alam yang merupakan aktiviti yang agak lasak di atas pokok. Pengalaman mengandung anak pertama ku. Aku ni dulu ada masalah hypothyriod jadi doktor yang selalu check aku ni pernah kata yang aku ni 90 tak boleh nak mengandung.

Empat minggu yang pertama masih belum terasa sebarang alahan. Pengalaman mengandung anak pertama part 1. Sebelum aku buat pregnancy test di rumah pada bulan Februari 2014 2 bulan sebelum tu period aku tak betul.

Pengalaman ikhtiar mengandung anak pertama Awal perkahwinan dia dan suami telah sepakat merancang untuk tidak mengandung dalam masa terdekat kerana perlu menghabiskan sesi pengajian. Rasanya mules mau buang air besar tapi lebih sakit seperti ingin buang air besar tapi nggak bisa. 14012014 Pada sebelah malam dalam pkul 12- 5 pagi macam tu asyik terasa sakit macam senggugut.

Pasalnya adik Ayu yang bernama Assyifa Nuraini dikabarkan tengah mengandung anak pertamanya. Tu je yang mampu aku ucapkan. Siapa sangka aku berkesempatan untuk menikmati dan mengecapi keindahan mengandung ni.

ADVERTISEMENT Saya menikah saat berusia 23 tahun suami 3 tahun lebih tua dari saya. Mahu tanya dn pendapat. Btw cik N la ni tgh ngndung anak ke2ank pertama bersalin.

Dari ia hamil Niken menyebut sudah menyiapkan berbagai hal jelang persalinan. Waahselamat ya bun utk kehamilan anak pertamanya. Tak lama kemudian nurse dtg cek tgk jalan dah bukak abis.

Maksudnya bulan December 2013 aku period sikit je untuk 3 hari lepas tu period stop untuk 2. Aku olesi minyak kayu putih cuma bertahan bentar dan kentut tapi mules lagi. Dah 4 bulan dah pun umur si kenit ni.

Sebelumnya Syifa telah melaksanakan pernikahan pada 20 Februari 2022 lalu dengan Nanda Fachrizal. Apalagi jika kita akan melahirkan anak pertama. After few years kawin dan takde tanda2 hamil agak meng-stress-kan kepala.

Pada bulan ketiga aku merasakan pengalaman baru yaitu tendangan bayi di dalam perut. Ok la ni cik N nak kongsi pengalaman mengandung anak pertama cik N walaupun dah nak 2 taun. Saya mengejan sekuat tenaga agar proses yg melelahkan ini cepat slesai.

Nasib baik Izzuan berjaya tenangkan aku cakap semuanya okay takde apa-apa 2-3 hari kemudian Izzuan datang Shah Alam untuk spend time dengan isteri dia la kan Aku pulak dekat ofis rasa perut tak sedap sangat sampai nak jalan pun susah Terus aku pergi klinik panel sebelah ofis ni. Bagitahu suami dah terlalu sakit tapi tak de lagi tanda darah atau air ketuban. Hehe dah ada geng sama bulan hari jadi.

Tapi bila kenang2 balik pengalaman mengandung tu aduhaiiii. Log masuk Daftar masuk. Berikut cerita kehamilan dan melahirkan anak pertama saya.

Sekarang sdh jalan 4 minggu. Some people had it really cool. Tapi kali ini usia kandungan baru mencecah 6 bulan lebih tetapi perut dah ke depan.

Syukur ke hadrat Illahi kerana diberi peluang untuk melahirkan zuriat dan paling menyeronokkan ia merupakan hadiah hari jadi dan pemberian yang tak ternilai untuk kami. Alhamdulillah again and again untuk nikmat yang tidak terhingga pemberian Allah ni. Cukup sudah merasakan mulesnya tanpa sebab selama 15 jam.


Doa Untuk Mudah Bersalin Doa Kutipan Pelajaran Hidup Kekuatan Doa


Ujian Hamil Anak Ke 4 Suami Sebak Papah Isteri Meraung Raung 1 Badan Kejang In 2021 Incoming Call Screenshot Incoming Call


Selepas Ditukar Kerana Dikatakan Kurang Sesuai Inilah Nama Sebenar Anak Natasha Hudson Dan Maknanya Rectangle Glass Lulus Square Glass


Ujian Hamil Anak Ke 4 Suami Sebak Papah Isteri Meraung Raung 1 Badan Kejang In 2021 Incoming Call Screenshot Incoming Call


Pengalaman Mengandung Pahit Manis 3 Ibu Ini Kongsi Kisah Mereka


Pin On N Azwa2011


Pernah Baca Kisah Orang Ibu Muda Tak Sangka Dapat Rasai Lahirkan Bayi Kembar Tahun Semuanya Penangan Nak Merancang Sendiri Viral Mstar


Pengalaman Mengandung Pahit Manis 3 Ibu Ini Kongsi Kisah Mereka


Gambar Anak Kedua Nana Mahzan Aaqib Raqeem Brian Artis


Hamil Anak Pertama Pada Usia 44 Tahun


Cerita Terkini Penyanyi Nurul Dan Kehamilannya Women S Blazer Fashion Women


Pengalaman Mengandung Pahit Manis 3 Ibu Ini Kongsi Kisah Mereka


Pin By Cram M Mini Mini On Red Velvet Red Velvet Wendy Red Velvet Kim Yerim


Berkah Menikah Di Babe Nutrisi Kehamilan Kehamilan Kehamilan Sehat


Pin On Daily Quotes


Sunnah Sunnah Ketika Seorang Bayi Lahir Kutipan Doa Hafalan Pengetahuan


Jom Kenali Bapa Penyanyi Ainan Tasneem Lulus


Herbalife Independent Distributor Jiha 0169450897 Pengalaman Bersalin Anak Ke Dua Dua


Gambar Penyanyi Siti Saida Yang Sudah Mengenakan Tudung Yang Lulus

Related : pengalaman mengandung anak pertama.